Scenariu de activitate
Nivel
de vârstă: II (5-6ani/Grupa Mare)
Domeniul experiential: Stiinte
(Cunoasterea mediului)
Tema
săptămâni: „Bine ai venit, vara!”
Tema
zilei: „Vacanta la mare– Explorare cu ajutorul
tehnologiei”
Tehnologie
integrată: Realitate virtuală (VR) și realitate
augmentată (AR)
Materiale:
•Ochelari VR (sau un smartphone/tabletă cu aplicație de VR 360: ex. „VR Ocean
Adventure” / „Google Expeditions”)
•Aplicație de realitate augmentată (AR)
cu modele 3D marine – ex. Quiver, Merge Cube, JigSpace; Videoclip 360° cu o
experiență la plajă (sunete ambientale: valuri, pescăruși etc.)
• Proiector sau smartboard (pentru
vizualizare colectivă); fișe de lucru cu imagini și vocabular nou; figurine 3D
marine sau imagini AR imprimate (pentru activitate practică)
Obiective
:
1.Să identifice elemente specifice
litoralului (nisip, valuri, soare, scoici, pești, umbreluțe etc.).
2.Să recunoască comportamente potrivite
la plaja (purtarea pălăriei, folosirea cremei de protecție, respectarea
regulilor de siguranță).
3.Să își dezvolte vocabularul specific
temei și capacitatea de exprimare orală.
4.Să interacționeze cu un mediu virtual,
învățând prin explorare și joc.
Desfășurarea activității:
Educatoarea afișează imagini sau un colaj video scurt.
Copiii folosesc
ochelari VR sau tablete pentru a explora o plajă virtuală (ex: nisip, valuri,
scoici, soare, oameni înotând). Educatoarea ghidează cu întrebări:– Ce vezi în
față? Ce auzi? Ce animale marine recunoști?
Se folosesc
aplicații AR pentru a „aduce” în clasă pești, meduze, stele de mare. Copiii se
apropie, le rotesc, le observă culorile și formele.
Pentru a
consolida ceea ce au văzut, copiii colorează o fișă cu elementele descoperite
în VR/AR și le denumesc. Educatoarea observă
implicarea și a răspunsurilor verbale pe parcursul activităților.
Se organizează o
expozițe cu desenele copiilor și discuție ghidată („Ce ai văzut în lumea
virtuală?”).
In incheiere,
educatoarea propune preșcolarilor un joc de asociere: denumire–imagine (pești,
scoici, plajă, umbrelă, soare etc.)
Comments
Post a Comment